fredag 22 november 2013

Allt hänger ihop!

















 I mitt jubileumsinlägg (scrolla en bit bakåt) finns ett foto av min Buick -38 med vita däcksidor. Åratal innan den kom i min ägo fotograferades den av Jan Ströman, expert på snart sagt alla gamla bilmärken. Det var i Göteborg, som var bilens hemort från början. Varför just den bilen? Som jag sedan körde efter att ha renoverat den. Tillfällighet, förstås - men ändå!
Mera om bilen, se arkiv 2011 sept 21.
















Buicken kördes på rallyn och träffar, men också på några längre resor, t ex till Hälsingland (Kilafors) och till Töcksfors i Värmland vid norska gränsen (reportage så småningom).
En sån här vy inifrån har man ju i timmar, medan foton av bilen utifrån på en parkering eller ’hemma’ inte representerar timmar av gloende i samma position. Fastän – förstås – sceneriet ändras i gengäld hela tiden framför huven.
Klicka för större bild, så syns den raka åttans långa motorhuv bättre!
Foto under körning nära Töcksfors. Eller norr om Molkom. Tror jag. Minns inte just nu. 

 Nöjsamt tillägg
Apropå gloende – när Bertil Lindblad (hans stiftelse och muséum finns i Köping) under många år hade restaurerat sin Mercedes SSK och allt var 100% färdigt, tog han en pall och satte sig att beundra sitt verk. Det tog hela dagen! Han flyttade pallen successivt och insöp varje linje, varje detalj, tills han kommit runt till där pallen stått från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar