tisdag 26 augusti 2014

Koll på statistiken

Googles statistik visar hur många besökare Kornknarren har haft - inlägg för inlägg - sedan starten i februari 2011, min egen koll ej medräknad.
Samma person kan ju ha besökt flera olika inlägg och blivit dubbelt bokförd. Det får tas med i beräkningen.
Intressant att se vilket som har varit mest populärt. Man hemfaller lätt åt att tro att det som man lade ner mycket jobb på (research, etc) också skulle ligga i topp på listan – men icke!

Låt oss se på de första tio. (Datum för att (ev!) leta i bloggarkivet finns i detta inlägg.)

Mest populärt (nr 1, alltså) tycks inlägget om Hudsonlimpan vara. Det leder med 30% högre antal än nr 2, som är Bilskrotsbilder (med många kommentarer). Dessa två har haft 3,5 resp 2,5 år att nå sina höga siffror.
Som nr 3 ligger Imperial 1958, från bara ett år sedan. Raskt marscherat!
Som nr 4 kommer Att studera i Karlstad, som redan nått hälften av ettan - sedan mars i år!
På plats nr 5 ligger Mercedes 170 S – en förfinad arbetshäst - inlagt för snart tre år sedan.
Extravaganza – en totalupplevelse (etc) ligger redan på nr 6 efter drygt en månad!!! Vad månde bliva efter tre år framåt, då lika länge som Hudsonlimpan ovan?

Sen kommer (7) Motorcykelhobbyns riddare, (8) Bilretro, (9) Byte sker (fr Microsoft t Linux) – och till sist (10) Vackra Stockholm – högt rankad, minsann!

Som jag nämnde inledningsvis, så tror man ju att det man lägger ned mest tid på ska ge god respons. I viss mån stämmer det kanske, men på tio i topp saknar jag bl a Mexican Road Race (juni/juli 2013), En osannolik flykt och Att nödlanda i Sverige (båda etikett Flyg).
Däremot gläds jag över att t ex Stockholmsutställningen – 3:e gången gillt! från nov 2012 har sina besökare nästan varje vecka ända sedan dess! Plus andra som träget dyker upp, t ex Ånglok minsann.
Även Oförklarliga händelser (febr 2012) intresserar ständigt!
 
LISTA FÖR ARKIVKOLL:
Ovan nämnda nr 1) 2011-09-11    2) 2012-01-19    3) 2013-09-21   
 4) 2014-03-31     5) 2011-10-25    6) 2014-07-20    
 7) 2014-03-13     8) 2011-08-24     9) 2014-05-27    10) 2014-04-26

Tillägg
Hela förloppet får mig att osökt tänka på när jag med något av barnen återkallar en gemensam upplevelse, som jag trott hade berett dem glädje eller varit intressant – och något att minnas. Men därav minns de inte så mycket. Däremot drar de upp andra upplevelser, som de aldrig glömmer. Men där jag knappast minns något alls!
Tur att det finns fotografier.
Yngsta barnbarnet på en upptäcktsfärd bland många.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar