till Mexican Road Race, kap 6:
När MRR gått i mål, återstod den tekniska kontrollen. Endast i undantagsfall importerades kompletta, körklara bilar till Mexico, Brasilien, Argentina osv. I stället hade monteringsfabriker byggts (fanns även i Sverige som bekant). Det var därför inte svårt att hitta ingenjörer/experter till kontroll av (ev) otillåten trimning. Den genomfördes för de första tio placeringarna. Hos dem fann man inget fusk - som tur var!
PS 2
till MB Heckflosse:
Parallellt fanns den något mindre
modellen 190 – fyrcylindrig och därför med kortare motorhuv och
inte lika lyxig. 1966 fick den heta 200 och fanns även som sexa - 230 -
där man med nöd och näppe fått plats med den längre motorn i
samma motorrum! Jag ägde en sådan också. De var mycket snabba.
Dessutom fanns 220 b (ej Sb) med bara en förgasare och enklare bakre
stötfångare etc. (se även kommentarerna till Heckflosse).
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar